Provridningen!

Ja, i söndags var jag ju och provred Nemo så jag tänkte ta lite kort om vad jag kände.

Han var en 4 åring hingst och när man hör det tror säkert folk att ’’ Men åh gud Elina kan inte ha en 4 åring och speciellt INTE en hingst!’’ men jo jag var och provred en.

Provridningen gick bra men mina tankar sattes igång rejält.. Orkar jag lägga tiden på en fyra åring? Det va mycket kvar att jobba på. Hinner jag lägga tiden? Har jag tålamodet? Alla tankar bara rör runt hela mitt huvud.. Jag kan inte fatta ett beslut.. Nemo var fin, det var han. MEN jag vill ut och tävla högre klasser, kommer jag kunna göra det på honom? Kommer han bli fin?

Åååå!! Orkar inte tänka lägre..

Ja ja, tillbaka till Nemo. Han kändes fin, väldigt lätt i handen. Det jag tyckte var riktigt jobbigt var att han hade inte lärt sig skänklarna än, att det betyder fram och åt sidan. Jag rider mycket med mina skänklar och då vill jag ha en häst som lyssnar på det, jag kan inte sitta och mana på honom med rösten hela tiden det funkar inte ;) Hoppade gjorde han, jag hoppade dock inte högt men ändå. Han hoppade med ryggen i alla fall;) Här kommer lite bilder, beslut om honom kommer senare! 

Är han fin? 

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0