Måste skriva av mig om min klass..

Jag är så jävla pisstrött på min klass ibland... Det är några personer i klassen som ''styr''. Alla andra får inte prata, säga sina åsikter, man blir ignorerad och allt sånt där..

Våran klass är så status beroende, man ska hela tiden snacka högt om vad man gjorde på den festen och vem man va med då och BLA BLA BLA! Vill ni veta en sak? JAG BRYR MIG INTE! Är så jävla jävla trött på detta så jag dör snart!! HATAR DET!! 

Ni kan inte fatta hur jag känner. Det är alltid samma personer som hörs och syns, som blir favoriserade av läraren m.m. Det är sådan ”klass” skillnad i vår klass. Eller egentligen är det inte det men våran klass har skapat det.. Vissa personers ord är mer värda än andras.. Man kan stå där och vill säga någonting, men nej då blir man överröstad av någon annan jävel som har högre status i klassen än vad man själv har. Fuck säger jag bara! 

Ska jag vara ärlig kan jag hata min klass ibland.. Man blir alltid dumförklarad och då mår man fan inte bra. Tänk dig själv om någon skulle säga att du är efterbliven bara för att du frågar läraren någonting, hade det känns bra? Nej, jag tror inte det.. Tänk på vad ni gör och säger för anda kan ta illa upp. 

Ibland känner man sig osynlig i våran klass.. Det är den värsta känslan. Vår klass snackar hela tiden om att slippa prata om mobbning på skolansval lektionen, men ni kanske ska ta till er det som sägs istället? Nu känner inte jag att det är mobbning som pågår i min klass men jag känner att vi inte håller ihop i grupp. Vår klass är så jävla grupperad. Om vi förstärker det såhär dessa grupper menar jag, de snygga (de som ”alla” vill vara med), de töntiga (de som vissa tycker är störiga), de nördiga och badas gänget. Så är våran klass uppbyggd tycker jag.. Jag vet att vissa kommer känna igen sig och andra inte, men en sak är säker och det är att jag skulle kunna prata om detta i evigheter hur jag känner kring detta..

 

Hoppas folk läser detta, tar till sig det och sprider det så att andra kan få en funderare.. Hoppas de fattar hur andra känner sig när de kräker ut sig sjukt dumma och onödiga kommentarer.. Jag kan inte berätta exakt hur jag känner men hoppas ni förstår.

 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0