Tankar!

Jag har funderat läänge, hade det inte vart coolt att ha en egen hästaffär?
Min mamma och min syrra funderade på det för några år sedan. Idag kom fråga upp igen, eller inte så säriöst men jag och mamma diskuterade lite. 
När vi var på Torslanda torg idag så gick vi förbi den gamla lokalen där hästaffären ''Spårhaga häst & ryttare'' låg förut. Jag tror det inte gick så bra för den och då fick de sänga ner affären. De hade sjuuukt höga priser och inget man kunde tänka sig för pengarna, eller inte jag i alla fall som fått lära mig av syrran att det finns andra ställen att köpa på. Så jag och mamma diskiterade varför de gick i ''konkurs'' (om de nu gjorde det) och vi kom fram till att de inte hade någon kundservic, alldeles för höga priser och inget brett sotiment. Men om man hade ändrat på det själv och kämpat för att locka kunder? Hade det funkat då? Ha olika saker? Foder,kläder, stallsaker m.m? MyOne blev inte helt plötsligt en stor kedja, de växte.
Hade ni velat ha en egen hästaffär? I så fall, hur hade ni gjort då?
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0