Gårdagens ridtur.. Slutade i alla fall bra!

Oj, igår asså! Det var nog den mest fartfyllda ridturen jag vart med om ;)
Det började med att jag gick till stallet runt 2, jag mockade och packade sen så fick jag ÄNTLIGEN tag i Lovisa. Då skulle hon inte rida förrän kl 6 så det var bara att traska hem då jag inte ville rida ut själv.. När jag väl är hemma ska mamma, pappa och gästerna åka till min äldsta syrra och hälsa på;) Jag väntade och väntade på att Lovisa skulle smsa så jag kunde gå ner till stallet men hon messade aldrig så jag åt macka m.m;)
När hon äntligen smsade sa hon att hon skulle bli lite sen, hon blev inte lite sen HON BLEV EN TIMMA SEN! När jag väl kom till stallet så var hon nästan klar och jag hade inte gjort någonting. Lovisa hjälpte mig och vi kom ÄNTLIGEN ut på våran lilla ridtur ett + var att den var sjukt fint väder.
Vi red in i en jätte mysig skog som jag brukar rida i men det var någon, ursäkta mitt språk, jävla idiot som hade gått och sågat det träd som låg i vägen för ridvägen, inte lite träd heller. Det var fallna träd överallt BARA för att vi inte ska rida där.. Jag blev så sjukt arg så jag visste inte vad jag skulle göra. Jag hoppade av Mac och flyttade på ett träd, på köpet fick jag massa bett av orangea myror.. När jag insåg att det var mins 5 träd till hoppade jag upp på Mac igen och vi fick vända. När vi kom tillbaka så kom vi på en annan väg som vi kunde rida och där fanns det kossor. Vi gick nästan förbi kossorna och Mac blev så sjuuuukt rädd.. Han kastade sig bakåt och rätt in i staketet, jag bara väntade på stöten och där kom den! Han flög iväg i galopp och jag hade långa tyglar.. Det värsta som hände var att jag bröt en nagel haha;)
När vi kom tillbaka till stallet så hade de klippt åkern så vi red på den, Mac tyckte det var så kul så han sköt rygg samtidigt som han flög upp i luften så jag höll på att trilla av och Annie höll på att bli träffad ;) Mac är lite busig nu!

Det var inte allt men jag kan inte skriva allt, vi fotade på ängen i alla fall! Två foton här:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0