Ett inlägg för alla!

Jag måste bara få skriva av mig..
Jag bor, och har Mac i ett område med mycket stall och mycket hus. Det kommer hela tiden klagomål om att vi rider här och där.. Jag är sjukt trött på att få mina uteritter förstörda genom att människor kommer fram till mig och säger ''Du får inte rida där'' ''Du förstör'' ''Plocka bort skiten efter dig!''.  Jag förstår inte varför folk hela tiden måste ha någonting att klaga på. Sist jag var ute och red så hade de fällt träd, med mening, över ridvägen i skogen BARA för att vi med hästar inte skulle komma fram.
Är det rätt att göra så? Vad hade ni gjort?
 
Det var bara för oss att vända om och rida tillbaka, EN människa förstörde min dag. Jag var så sjukt arg den dagen.. Så besviken på människor som kan göra saker utan att tänka..
Ett stort problem vi har här är att de klagar på oss om vi rider på asfalten för hästarna skiter där, de klagar på oss om vi rider på grusvägarna för vi förstör OCH de klagar på oss om vi rider i skogen för då trampar hästarna upp.. Vart f*n ska vi rida då?! Vi ryttare kan inte rida i manegen 7 dagar i veckan, det går inte. Varför bosätter man sig i ett område där det ALLTID har funnits hästar och andra djur?
Hästar är djur och det är fjärilar också? Men inte klagar någon på fjärilarna. 
 
Jag kan förstå att folk inte vill ha en stor hästskit utanför sin uppfart, då tycker jag att man kan ta bort det, men inte om det ligger i kanten på vägen..
Tänk dig att du har en häst på ca 170cm som är stissig och den skiter vid vägkanten, ska du hoppa av och ta bort det då? Min åsikt är att NEJ det ska du inte!
Jag som är 160 rider ibland en stor grov häst på 170 och kan inte komma upp utan en stol eller liknande. Ska jag gå resten av ''ridturen,gåturen'' då? Ingen har dött av lite häst skit och ingen har dött utav att man har ridit i skogen.. Polishästarna rider ju inne i stan och där skiter de bland alla människor. Inte f*n hade människan vågat gå fram till polisen och sagt '' Eyy du! Du måste plocka upp skiten efter dig.'' Därför ska inte de komma fram till oss och säga det heller.. 
 
Skönt att skriva av sig. Vi ska dessiutom gå vidare med de att en person som inte äger skogen går och hugger ner träd där.. 
 
Jag avslutar med en fin liten bild :)
 
 

Kommentarer
Postat av: Linda Andersson

Alltså, det är ju såhär. Jag tar inte upp skiten när jag är ute å rider. MEN jag åker tillbaka med bilen efter ridturen och skottar skiten åt sidan, diket eller liknande. Har alltid en liten snöspade i min baklucka som är toppen på vinter n å skotta snö med men på sommaren då används den till att skotta hästskit. Detta såklart beroende på vart hästen skiter. I ett område där folk tar upp bajset efter sina hundar - JA. I ett område där man inte tar bort skiten efter sina hundar- NEJ

2013-07-22 @ 10:02:43
URL: http://mylifeandbrian.blogg.se/
Postat av: Annie

jag tycker detta va ett skitbra inlägg och jag förstår dig verkligen! Men jag tycker också att man kan åka/ gå tillbaka ( om det inte är jättelångt bort då) och putta ner det i diket om det ligger mitt på en väg liksom. Är det i skogen så är de inte lika viktigt kanske.

Sedan tror jag inte att folk som inte har häst eller rider fattar att man "måste" rida ut ibland. Dom kanske tänker att man lika gärna kan rida i ridhuset.

haha, men jättebra inlägg Elina! :)

Svar: tack så mycket! Det kommer komma flera, inte just om detta men andra åsiktsinlägg! Jag förstår att folk inte vill ha hästskit utanför sin tomt men om det ligger i kanten på vägen så förstår jag inte vitsen att hoppa av och plocka undan :)Tack tack!
None None

2013-07-22 @ 10:55:21
URL: http://anniesphoto.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0