Mitt tycke om HÄSTFOLK!

Hej!
Nu ska jag köra på ett tycke inlägg och jag har valt ''ämnet'' hästfolk.

Vad JAG tycker om hästfolk är olika. Det jag stör mig mest på är t.ex. den häst stilen '' Jag och min ponny/häst är bäst'' Jag hatar folk som skryter och tror dom seriöst är bäst! Jag gillar hästfolk som kanske inte bryr sig så jätte mycket om det inte blev den bästa hopp-rundan dom gjort eller det bästa dressyrprogrammet, att dom faktiskt kan stå för SINA fel och inte hästens. Hästen göra aldrig fel. Den gör sitt bästa.

Jag gillar inte människor som skyller på hästen. Om det blir ett stopp på en hopp-runda så visst man får bli arg, det har jag blivit, men man får inte börja slå hästen med spöt eller rycka den i munnen. DET ÄR FEL!

Jag älskar folk som kan erkänna sina fel och förbättrar dom nästa gång. Och folk som även kan hjälpa andra och ge andra råd men även ta till sig andras råd.

Och skitsnacket som håller på bland hästfolk? Vad f*n? Ska inte vi hästfolk visa att hästsporten är en bra sport och där alla delar ett roligt intresse tillsammans. En sport där vi gemensamt hjälper varandra och respekterar varandra.
Men nej, då går man bakom ryggen på andra och snackar skit om dom och deras hästar.
Vad håller folk på med?
Innan man säger något ska man tänka efter, har man problem med någon så go och säg de vänligt.
Jag LOVAR att personen blir mer ''glad'' om DU säger det och inte att någon annan säger att du har sagt det.
Så snacka ALDRIG skit om någon!

Jag älskar folk som står för det dom säger och gör. Kan ha kul och bjuda på sig själv. Inte vara stel och blyg och kunna fråga saker ifall man vill veta något.

JAG GER ETT RÅD: Va alltid dig själv, stå för de du tycker och har gjort. Var trevlig mot ALLA.

Nu har jag skrivit vad jag tycker, vad tycker ni?
(om ni skriver, skriv sammanfattat)

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Jag gillar också folk som kan stå för sina egna fel och skilja på sina och hästen fel, för hästen kan också höra fel faktiskt t.ex att den va slarvig på ett hinder och inte lyfte på benen så mycket som de kunde gjort!

Jag tycker också de är starkt gjort av en person typ en bra vänn t.ex att du skulle säga till mig även om vi är jättebra vänner vad jag gjorde för fel ute på banan och vad jag kunde gjort bättre men även att du säger att där gjorde du helt rätt bara att hästen va slarvig!

<3

2012-06-18 @ 20:34:16
Postat av: Elin Olsson

Göra *

2012-06-18 @ 20:35:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0