Dag 3: Min första häst

Hej!
- Idag har Elin sovit över hos mig så de har blivit mycket stall.

Idag ska jag skriva om min första häst och de är ju Flinta. Han var inte min egna häst utan jag delade honom med syrran Hanna som red mest i och med att jag var så liten.

En bild på Flinta och mig..

Bilden är tagen för mins två år sedan


Efter att jag tagit ¨över¨ honom på heltid så hade jag honom lite mer än ett år sen lämnade vi ut honom på foder och de var ett stort misstag för jag saknade honom något så enormt mycket, och dom som hade honom på foder köpte honom sedan!


Sen var jag utan häst i ett halvår och sen köpte jag Mac. Nu i oktober blev vi halvägare igen på vår älskade Flinta för en tjej i stallet, Lotta heter hon, hade honom på foder och fick beskedet att hon fick köpa honom, de var bara ett problem.
Dom håller på att bygga hus och de e inget litet hus de är ett stort maffigt hus som kostar pengar. Dåvarande ägaren begärde 14 tusen för honom och de var han inte värld. Lotta kände att hon inte ville riskera att hamna i ¨knipa¨i och med att hon inte hade något fast jobb än så mamma erbjöd sig att vara delägare i honom. Och nu är vi delägare i honom


JAG ÄLSKAR FLINTA!

Kommentarer
Postat av: Elin Olsson

Älskade flinta! <3

2012-01-08 @ 23:13:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0