Dag 2: Varför började jag rida?

Hej!
- Nu är de dag två och jag ska skriva om varför jag började rida.

Jag började nog rida för att stora syrran Hanna red på Alleby Ridklubb. Ett annat skäl är nog att jag var med syrran och mamma ibland. Jag gillade hästarna och satt på Hannas lektions häst innan hon skulle rida. När jag var lika gammal som jag fick vara så satte mamma in mig i en knatte grupp och jag red på dom minsta ponnysarna ;) Efter ett tag fick jag gå upp i barn ettan och rida större ponnysar.


Detta är en av deras ponnysar Tigger heter han. Bilden är tagen på ett ridläger 2010.

Jag red kanske bara 3 år på ridskola sen fick jag en medryttarhäst som hette Anisette som kallades Annie. Hon är mycket saknad av mig nu
Här är en bild på henne


Bilden tagen av Fanny Edman hennes dåvarande ägare.

Jag lärde mig mycket på denna ponnyn och jag hade VÄLDIGT kul med både henne och Fanny
♥ Det blev en mycket stor sorg och tårar när dom sålde henne och sen dess har jag inte träffat henne mer :'(♥ 


När dom hade sålt henne letade jag ny medryttarhäst och till slut hittade vi en b ponny som hette Baltazar och var ett Gotlandsruss:) de var nog den busigaste ponnyn jag ridit. Honom red jag i 1-1½ år och jag hade trillat av mycket mer än 13 gånger;) haha, sen tog jag över Flinta på heltid och sen köpte vi Mac
♥ 


Mitt hästliv har egentligen varit mycket spännande
;) Men jag hoppas ni fick svar på varför jag började rida

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0