Svar till frågestunden!

Matilda

Varför började du blogga?
Sv: Från början var det för att jag fick Mac så att gamla ägarna kunde se vad vi gjorde och hur det gick, men nu har jag allt mer börjat blogga om min vardag och så. Jag bloggar om hur det går med Mac fortfarande, så svaret på din fråga  är för att jag fick Mac.

Hoppas du fick ett bra svar! :)

Anonym

Gillar du någon speciell just nu?
Sv: Nej, det gör jag inte:)

Hanna (syrran)

Hur kommer det sig att det blev just Mac?
Sv: Jag vet inte riktigt, från början när jag såg honom på kort tyckte jag att han var jätte ful med sina blåa ögon men ni övertalade mig att vi skulle åka och provrida och det gjorde vi. Det jag fastna för var nog att han var så ärlig när man red. Jag hoppade honom första gången om jag inte minns fel, jag var INTE hopp van.
På ett ridläger på Alleby hoppade jag en bana på 80cm och sista hindret låg upp mot 1m. 
Den gamla ägaren satte upp ett hinder på 1 m och jag kunde inte rida på den nivån då! Jag kom mot hindret men kom fel och Mac stannade och jag trillade av, jag satte mig upp igen och hoppade det. Jag tror jag köpte honom för han ärlighet och hans kunskap inom ridningen:)

Vad har ni för korta och långa mål tillsammans?
Sv: Ett ev våra korta mål är att bli placerad i Bohuscupen omg2. Ett av våra långa mål är att komma ut på en LA runda innan jag blir 18 :)

Hoppas du fick svar på frågorna syrran!

Amanda

Har du sålt Flinta? Varför?
Sv: Ja, jag har sålt Flinta, tyvärr! Men han står kvar i samma stall och det är så skönt att kunna kolla till honom och jag får rida honom bara jag säger till :) Vi valde att sälja honom för att jag var hopp-intresserad och Flinta får ont i benen om han hoppar för högt och för mycket. 

Hur är Mac att rida?
Sv: Oj! Det var svårt, det är nog från dag till dag tror jag. Ena dagen kan han vara jätte fin, mjuk och framåt medan andra dagar vill han inte alls med de händer VÄLDIGT sällan. Dom dagarna brukar jag göra något annat i så fall:) När man rider ut är han hur pigg som helst ibland. HAn älskar att galoppera på raksträckor och upp för backar :)

Varför började du blogga?
Sv: Du kan kolla svaret där uppe:) men mest var det för att jag fick Mac:)

Hur högt har du hoppat med Mac?
Sv: Jag vet inte exakt men det vet min syrra, vad jag vet har jag i alla fall hoppat 1,10 m med honom:) Målet för i år är att hoppa ett hinder på 1,20 m :)

Vad har du för kamera?
Sv: Jag har ingen egen kamera utan dom flesta bilderna har en tjej som heter Elin Olsson tagit med sin kamera och innan hon fick sin för ca en månad sedan så tog hon bilder med min äldsta syrra Mias kamera:) Hanna har även tagit fina bilder med sin mobil och Mias kamera:) JAg har även tagigt bilder med min mobil :) 

Hoppas du fick svar på dina frågor! :)


Nu har jag svarat på frågorna och det kommer en ny frågestund imorgon så håll utkik!

Kommentarer
Postat av: Julia

Bloglovin byte? :)

2012-04-29 @ 17:22:51
URL: http://goldentex.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0